Klubo skrydžiai / Galerija
Skrydis aplink Baltijos jūrą
2009 metų Liepos 6 dieną pilotų klubo lėktuvai pakilo skrydžiui aplink Baltijos jūrą – „Baltijos skrydis 2009″. Šeši pilotų klubo modernieji dviviečiai CT lėktuvai iš Aleksoto kilo skrydžiui, aplankant septynias Baltijos valstybes. Septynių dienų kelionės metu lėktuvai nusileido Europos Sąjungos šalių aerodromuose – Lenkijoje, Vokietijoje, Danijoje, Švedijoje, Suomijoje, Estijoje, Latvijoje. Iš viso ore praleista daugiau kaip 25 val., nuskrista apie 4500 km.
Skrydį lakūnai dedikuoja Lietuvos tūkstantmečiui ir ANBO pilotų skrydžio aplink Europą 75-tosioms metinėms paminėti. Suvenyrai iš Lietuvos kitų tautų žmonėms nešė informaciją apie mūsų šalį, pasiekimus. Užsienyje vyko susitikimai su visuomenės, politikos, kultūros atstovais, Lietuvių bendruomenių nariais.
Liepos 2 dieną S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome vyko ekipažų išlydėtuvėms, kuriose dalyvavo Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas. Miesto vadovas pilotams įteikė Kauno miesto vėliavą bei palinkėjo sėkmingo ir saugaus skrydžio.
Lakūnai įkvėpimo skrydžiui semiasi iš mūsų praeities – pagarbos garsiems lakūnams, konstruktoriams, jų valstybinės reikšmės aukštiems pasiekimams. Pakilimas iš S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo, vieno seniausių Europoje, taip pat yra pagarbos kultūros paveldui ženklas. Lėktuvais CT lietuvių lakūnai jau buvo pasiekę Gibraltaro sąsiaurį bei apskridę be nutūpimo Lietuvą, ir ne kartą įsitikino, jog šie ultralengvieji orlaiviai yra labai patikimi, greiti, ekonomiški bei perspektyvūs įvairioje veikloje, pradedant mokymu, baigiant specialiaisiais darbais iš oro.
Maršruto dalyviai: Dalius Liekis ir Vytautas Selelionis (CTLS lėktuvo registracija LY-UAP), Robertas Pakrosnis ir Paulius Pakrosnis (CTSW, LY-UPK), Lukas Liekis ir Povilas Liberis (CTSW, LY-USA), Gediminas ir Rūta Bagdonavičiai (CTSW, LY-BMW), Laimis Akramas ir Tadas Blaževičius (CTSW, LY-ULK), o Vokietijoje prie grupės prisijungė Ziegmaras Sprengeris, pagarsėjęs įveiktu maršrutu CT lėktuvu į Ameriką, ir Bodo Schelleris su CTLS, DE-LAI.
Baltijos kelias 2008
Baltijos kelio dieną
Asociacija “Pilotai.lt” atšventusi ketverių metų gimtadienį rugpjūčio 15 dieną 8.30 val. iš Aleksoto aerodromo leidosi į neeilinį skrydį per Baltijos šalis. Pilotai skrydį skiria BALTIJOS KELIUI prisiminti. BALTIJOS KELIAS – tai lietuvių laisvės troškimo simbolis.
„Mūsų tikslas – paminėti šią datą ir paskatinti visuomenę garbingai sutikti kitais metais BALTIJOS KELIO dvidešimtmetį, stiprinti trijų Baltijos valstybių draugystę, populiarinti aviaciją ir aviacinį turizmą, kovoti už S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo išlikimą ir vystymą aviacine prasme. Laisvė yra didžiausias turtas, nuo kovo mėnesio džiaugiamės atsivėrusia laisva Šengeno erdve. Mes skraidėme, skraidome ir skraidysime”, – sako pilotas, skrydžio organizatorius Dalius Liekis.
Iš Aleksoto S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo startavo 6 ultralengvieji lėktuvai CTSW. Juose skrenda dvylika dalyvių.
Iš Kauno pakilusi grupė lėktuvų priartės prie sostinės ir toliau pasuks Baltijos keliu link Talino. Pasiekę Taliną, leisis Raplos aerodrome. Pakeliui ore žada prisijungti vienas Latvijos CTSW ekipažas. Taline kartu į orą pakils dar keli lėktuvai ir visa grupė vakare išskris į šalia Rygos esantį Tukums aerodromą. Čia vyks Latvijos pilotų aviacijos šventė. Grupė į Lietuvą grįš rugpjūčio 17 dieną. Pakeliui namo leisis Biržų aerodrome, kuris tą dieną švęs 40 metų jubiliejų.
Skrydis aplink Lietuvą
Aplink Lietuvą — per šešias valandas
Pirmą kartą Lietuva apskrista be nutūpimo.
Turtinga Aleksoto aerodromo istorija pasipildė dar vienu aviacijos rekordu.
Iš Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo, seniausiai veikiančio ne tik Lietuvoje, bet ir vieno seniausių Europoje, 2006 liepą, skrydžiui aplink Lietuvą pakilo penki ultralengvieji lėktuvai CT-SW. Šis lėktuvas skrydžio ir techninėmis charakteristikomis yra vienas geriausių pasaulyje ultralengvųjų orlaivių. Lietuvoje šiuo metu yra 6 CT-SW, artimiausiu metu aviatoriai ketina įsigyti dar tiek pat.
Per 5 val. 48 min. įveiktas maršrutas Kaunas- Šakiai- Girdžiai- Šilutė- Kretinga- Mosėdis- Žemalė-Biržai- Rokiškis- Zarasai- Ignalina- Jašiūnai- Varėna- Marcinkonys- Druskininkai- Veisiejai- Bartininkai- Šakiai- Kaunas.
Skrendant rikiuotėje 1038 kilometrai įveikti vidutiniu 180 kilometrų per valandą greičiu, kuro sąnaudos siekė apie 15 litrų per valandą.
Penkiems dviviečiams ekipažams nusileidus Aleksote, lakūnai džiaugėsi, kad grupinis skrydis (grupėje skristi yra sudėtingiau) vyko sklandžiai, neprireikė nė vieno nutūpimo, o degalų bakuose dar liko.
Skrydžio maršrutas: